Opona bieżnikowana przez autoryzowanego wytwórcę wyrobów ContiTread: MotorTread.
Opona zimowa 315/70R22,5 HDW2 SCANDINAVIA przeznaczona jest do transportu dalekobieżnego.
Bieżnik o zmniejszonych oporach toczenia z przeznaczeniem na dalekie trasy, co wydłuża żywotność opony i obniża zużycie paliwa.
Opona radialna na karkasie premium - Continental. Przeznaczona jest na oś napędową. TL - bezdętkowa.
Jakość wykonania naszych produktów gwarantujemy ubezpieczeniem.
Wykonujemy również usługi bieżnikowania opon.
Więc jeśli mają Państwo swoje karkasy zapraszamy do kontaktu.
www.bieznikownia.pl
Etykieta opony
Od 1 listopada 2012 r. producenci sprzedający swoje opony na terenie Unii
Europejskiej mają obowiązek zamieszczania specjalnych etykiet, które w uproszczony
sposób przedstawiają cechy opon.
Opory toczenia
Opór toczenia to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią. Im
jest on mniejszy, tym potrzeba mniejszej energii do jej obrotu. Przekłada się to na
zużycie paliwa - im opór jest mniejszy - tym zużycie paliwa jest mniejsze.
Przy ikonie oporu toczenia znajdują się litery od "A" do "G", gdzie "A" oznacza największe
oszczędności na paliwie, a "G" najmniejsze. Różnica pomiędzy zestawem opon klasy "A" a zestawem
opon klasy "G" może wynieść około 7,5% pod względem zużycia paliwa dla samochodów osobowych. W
przypadku samochodów ciężarowych różnica ta pomiędzy zestawem opon klasy A a zestawem opon klasy
F może wynieść nawet 15%.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży.
Skuteczność hamowania mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania
pojazdu. Opona z kategorii "A" oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z kategorii "A" pozwala
wytracać prędkość o 30 % skuteczniej od opony klasy "F", co przekłada się na ok. 18 m krótszą
drogę hamowania.
Hałas
Hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu więcej czarnych
pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza najniższą dopuszczalną
wartość, trzy – najwyższą. Trzy fale to poziom hałasu odpowiadający obecnie obowiązującym
normom, dwie fale to poziom zgodny z przyszłymi przepisami. Należy pamiętać, że im cichsza
opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla środowiska.
Dla porównania 10 dB to szelest liści przy łagodnym wietrze a 90 db odpowiada ruchowi ulicznemu.