Opona bieżnikowana przez autoryzowanego wytwórcę wyrobów ContiTread: MotorTread.
Opona zimowa 315/80R22,5 HDW2 SCANDINAVIA przeznaczona jest do transportu dalekobieżnego.
Bieżnik o zmniejszonych oporach toczenia z przeznaczeniem na dalekie trasy, co wydłuża żywotność opony i obniża zużycie paliwa.
Opona radialna na karkasie premium - Continental nie starszym niż 4 lata. Przeznaczona jest na oś napędową. TL - bezdętkowa.
Jakość wykonania naszych produktów gwarantujemy ubezpieczeniem.
Wykonujemy również usługi bieżnikowania opon.
Więc jeśli mają Państwo swoje karkasy zapraszamy do kontaktu.
www.bieznikownia.pl
Etykieta opony
Od 1 listopada 2012 r. producenci sprzedający swoje opony na terenie Unii
Europejskiej mają obowiązek zamieszczania specjalnych etykiet, które w uproszczony
sposób przedstawiają cechy opon.
Opory toczenia
Opór toczenia to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią. Im
jest on
mniejszy, tym potrzeba mniejszej energii do jej obrotu. Przekłada się to na
zużycie
paliwa - im opór jest mniejszy - tym zużycie paliwa jest mniejsze.
Przy ikonie oporu toczenia znajdują się litery od "A" do "G", gdzie "A" oznacza
największe oszczędności na paliwie, a "G" najmniejsze.
Różnica pomiędzy zestawem opon klasy "A" a zestawem opon klasy "G" może wynieść
około
7,5% pod względem zużycia paliwa dla samochodów osobowych. W przypadku
samochodów
ciężarowych różnica ta pomiędzy zestawem opon klasy A a zestawem opon klasy F
może
wynieść nawet
15%.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na
bezpieczeństwo
podróży. Skuteczność hamowania mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia
hamowania do
zatrzymania pojazdu. Opona z kategorii "A" oznacza najkrótszą drogę
hamowania. Opona
z kategorii "A" pozwala wytracać prędkość o 30 % skuteczniej od opony klasy
"F", co
przekłada się na ok. 18 m krótszą drogę hamowania.
Hałas
Hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu
więcej
czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza
najniższą
dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Trzy fale to poziom hałasu
odpowiadający
obecnie obowiązującym normom, dwie fale to poziom zgodny z przyszłymi
przepisami.
Należy pamiętać, że im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla
środowiska.
Dla porównania 10 dB to szelest liści przy łagodnym wietrze a 90 db
odpowiada ruchowi
ulicznemu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.