Czy warto bieżnikować opony?

2021-01-02

W zapytaniach internetowych, bardzo często pojawiają się pytania:


Czy warto kupować bieżnikowane opony? Czy warto bieżnikować opony?


Oczywiście, że tak! Dzięki bieżnikowaniu opon nadajemy im drugie życie. Ze względu na wysoką technologię, która jest wykorzystywana do procesu bieżnikowania możesz być pewien, że będziesz bezpieczny na drodze. Poza wariantem ekonomicznym, bardzo istotnym wariantem jest fakt, że przyczyniamy się do ochrony środowiska – a to dlatego, że dzięki bieżnikowaniu posiadanej opony wpływamy na zmniejszenie użycia gum do ich produkcji - a co za tym idzie również w mniejszym utylizowaniu zużytych opon. Co więcej opony bieżnikowane zostawiają ślad węglowy o około 30% mniejszy niż opony nowe.


Bardzo dobrym przykładem jest firma Nokian pochodząca ze Skandynawii, która również stawia na bieżnikowanie opon, ale tylko ciężarowych po to, by zmniejszyć zużycie surowców – wg statystyk daje to aż 40 kg gumy i 70 litrów oleju oszczędności. Kraje skandynawskie słyną z ekologii, dlatego też produkcję optymalizują w ten sposób, że zmniejszają zyżycie wody oraz energii. Poza firmą Nokian, również Pirelli obniżają emisję CO2 i wykorzystują aż 96% z odpadów produkcyjnych do ponownego użycia*.


Są dwie metody bieżnikowania opon – na zimo i na gorąco.


Bieżnikowanie opon na gorąco polega na odciśnięciu bieżnika w trakcie wulkanizacji. Wymaga to posiadania wielu wzorów, co za tym idzie jest to metoda bardziej kosztowna.


Z kolei bieżnikowanie opon na zimno polega na nałożeniu na karkas wcześniej przygotowanego bieżnika. Metoda ta wymaga większego nakładu pracy, natomiast pozwala to na nałożenie różnorodnych wzorów oraz rozmiarów bieżnika.


W naszej ofercie opon bieżnikowanych posiadamy opony ciężarowe bieżnikowane na zimno – pełna gama wyrobów dostępna pod adresem: https://oponymotor.pl/bieznikowane-c-22.html


Proces bieżnikowania w naszej fabryce jest podzielony na etapy. Pierwszy z nich to wstępne oględziny i decyzja czy opona spełnia normy i nadaje się dalszej obróbki. Następnie zdzierany jest stary bieżnik opony - za pomocą mechanicznego szorstkowania. Wszystkie głębsze ubytki oraz miejsca nacięte są dodatkowo zdzierane i uzupełnianie wulkanizacyjnie. Tak przygotowana opona poddawana jest dalszej obróbce nanoszenia warstwy gumy stanowiącej później powłokę klejącą. Następnie nanosimy nowy bieżnik na oponę. Ostatnim etapem jest przygotowanie opony do zgrzewania i sam proces zgrzewania w autoklawie w odpowiednim ciśnieniu i temperaturze.


Zajmujemy się również naprawą flat-spot – czyli opon, które zostały miejscowo spłaszczone po gwałtownym hamowaniu. Wykonujemy też usługi bieżnikowania opon. Więc jeśli mają Państwo swoje karkasy zapraszamy do kontaktu www.bieznikownia.pl


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.